Voksenhold

Tilmelding til vores voksenhold kan ske på 2 måder.

Du kan tilmelde dig et enkelt hold på normal vis, eller du kan købe et abonnement i Ollerup Gymnastikforening.

Et abonnement giver adgang til alle voksengymnastikhold, alle hold i Motion & Fitness, samt mulighed for at benytte motionscenteret på højskolen.

Prisen er 145 kr. pr. måned (95 kr. for seniorer og 75 kr. for studerende)

Abonnement købes her.

Når du har købt et abonnement, skal du efterfølgende tilmelde dig holdet nedenfor.

Q-vinder der vil... (rytmisk gymnastik)

Mandag 18.00 - 19.15 i Arenaen

Q-vinder der vil ..... Er for dig, som vil:
Træne, bevæge, strække, bøje, runde, vippe, hoppe, løbe, svede, puste, ånde, råbe, snakke, grine, stønne, vride, dreje, krumme, styrke, danse, svinge, huske, lære og prøve bevægelser, koreografere, udfordres, strammes op, smidiggøres.
Til hver træning er målet at blive arbejdet igennem, så vi kan mærke, at vi har trænet. Samtidig skal der være plads til hygge og samvær.
Vi arbejder os stille og roligt op - udfordrer vore kroppe med forskellige bevægelsestempi, bevægelsestyper og bevægelsesflow. Der vil indgå brug af forskellige redskaber og håndredskaber. Motivation til bevægelse og lyst til at mærke sig selv er drivkraften for deltagerne. Medbring meget gerne sko og en vanddunk.
Alle er velkomne - nye som "gamle" -
Vi glæder os til en aktiv sæson med jer. Vi ses om mandagen!

Holdledere: Trine Sønderholm Larsen og Anette Hjorth

Motionsherrer inkl. svømmehal/motionscenter

Tirsdag 19.00 - 20.00 i den gamle gymnastiksal og 20.15 - 20.45 i svømmehallen eller motionscenteret.

Motion for mænd
Oprethold kroppens smidighed, bevægelighed og holdning gennem hele livet.
Alle kan deltage uanset tidligere tilknytning til gymnastik.
Bevar styrken i hele kroppen gennem seriøs træning.
Forløb: opvarmning, kondition, ryg- og mavemuskler, smidighed og udstrækning.
Et godt tilbud til dig, der vil det bedste for din krop.

Holdleder: Hans Højly
Livvredder: Jan Christiansen

Pilates Matwork inkl. svømmehal/motionscenter

Tirsdag 19.00 - 20.00 i Yoga-lokalet i Arenaen og 20.15 - 20.45 i svømmehallen eller motionscenteret.

Hvis du vil styrke dine muskler, gøre dem udholdende og spændstige og samtidig forbedre din balance, koordination og smidighed, så er pilates det rigtige valg. Pilates henvender sig til alle, da det er en meget skånsom træningsform.

Pilates matwork er effektive og målrettede øvelser, der udføres i et stille og roligt tempo med bevidst brug af åndedrættet. Pilates er en særlig form for smidigheds- og styrketræning, der justerer balancen mellem forskellige muskelgrupper og har derudover en afstressende effekt.Pilates matwork er effektive og målrettede øvelser, der udføres i et stille og roligt tempo med bevidst brug af åndedrættet. Pilates er en særlig form for smidigheds- og styrketræning, der justerer balancen mellem forskellige muskelgrupper og har derudover en afstressende effekt.Pilates matwork er effektive og målrettede øvelser, der udføres i et stille og roligt tempo med bevidst brug af åndedrættet. Pilates er en særlig form for smidigheds- og styrketræning, der justerer balancen mellem forskellige muskelgrupper og har derudover en afstressende effekt.

Efter timen er der mulighed for at gå svømmehallen eller træne i motionscenteret på egen hånd.

Holdleder: Else Margrethe Fischer
Livvredder: Jan Christiansen

Voksenspring

Torsdag 20.00 - 21.30 i OD-hallen/springcenteret

Man bliver aldrig for gammel til at lære…
...Så kom op af stolen og start til voksenspring i Ollerups facilitets rige springcenter om torsdagen. Vi starter opvarmningen i OD-hallen fra 20.00 og fra kl. 20.30-21:30 har vi springcentret. Målet er, at vi starter med at lære de grundlæggende teknikker, hvorefter vi arbejder os op mod de flotte og sværere spring. Det skal lige pointeres, at det er et hold for ALLE niveauer, så der er ingen undskyldning for at blive væk!

Holdledere: Jeppe Loch og Sine Bennedikte Nylev