Newcomer Bootcamp

NEWCOMER BOOTCAMP er et 10-ugers træningsforløb for den "nye" indendørs cyklist med det formål at være aktiv over en længere periode og dermed skabe en vane. Træningerne er designet til at udfordre deltagerne på det niveau, de er på -  både i intensitet og længde. Langsomt, men sikkert vil den samlede belastning af træningen øges, efterhånden som de tekniske færdigheder og den mentale kapacitet bliver forbedret. Det er den perfekte måde at komme i gang på! Desuden er indendørs cykling den mest skånsomme træningsform at starte med.

HVEM KAN VÆRE MED I BOOTCAMPEN?
NEWCOMER BOOTCAMP er designet til medlemmer, der endnu ikke har haft chancen for at prøve indoor cycling, medlemmer, der har svært ved at fastholde motion i hverdagen, og endelig medlemmer, der har taget en lang pause fra træningen og ønsker at komme i gang igen. Med andre ord: ALLE KAN VÆRE MED!

HVAD ER EN BOOTCAMP?
En bootcamp er en form for fysisk gruppetræningsprogram udført af fitnesscentre eller personlige trænere. De er designet til at opbygge styrke og kondition gennem en række intense gruppeintervaller og skubber ofte folk en lille smule længere, end de normalt ville presse sig selv i gymnastiksalen eller derhjemme alene. Bootcampen giver social støtte til dem, der deltager, og deltagerne får ofte venner og måske udvidet sit netværk, mens de træner. Det giver et andet miljø for de motionister, der keder sig i et fitnesscenter og derfor finder det svært at udvikle en vane med motion. Fordelene ved bootcamp er forbløffende. Især på de bootcamps vi tilbyder i Ollerup, spiller fællesskabet en kæmpe stor rolle.

HVORNÅR STARTER VI?
Vi starter mandag den 7. februar og kører derefter hver mandag fra kl. 18.45 - 19.45.
Instruktøren gennem hele forløbet vil være Cathrine Grube Rasmussen, som er uddannet Indoor Cycling instruktør og som har kørt flere bootcamp-forløb i foreningen tidligere. Cathrine er desuden uddannet kostvejleder og VaneCoach og har dermed stor indsigt i det psykiske aspekt, der spiller en kæmpe stor rolle i at skabe nye vaner. Cathrine har desuden speciale i at spotte de tanker og forhindringer, der måtte stoppe den enkelte i at gennemføre forløbet. Fun fact: Cathrine en rigtig cykelnørd og elsker at køre på indoor cycling holdene, både som instruktør og som deltager.

HVAD KOSTER DET?
Det koster ikke noget at være med på bootcampen, men det kræver et medlemsskab i Motion & Fitness, som giver fri adgang til alle hold i Motion & Fitness og motionscenteret. Du kan også vælge at købe en opstartspakke med - så får man et lille håndklæde, en drikkedunk og et Wahoo Tickr pulsbælte som er kompatibelt med cyklerne. Pakken koster 500 kr. hvilket ca. svarer til den værdi den har. Der kan GRATIS lånes cykelsko af foreningen. Vi anbefaler, at der køres i cykelshorts/BIBS med indsyet pude, men almindelige stramme træningsbukser kan også bruges.

VEJLEDENDE TRÆNINGSPLAN

Uge Træningstid Fokus
1 25 min. Introduktion til cykler, watt-træning og Intelligent Cycling. Vi kører derefter en let tur.
2 45 min. 2 træningsblokke med blandede intervaller og en enkelt større stigning.
3 45 min. 3 træningsblokke med længere intervaller i zone 4.
4 45 min. 2 træningsblokke med fokus på zone 3 og 4.
5 45 min. 2 træningsblokke med fokus på længere stående intervaller og teknik ved stående kørsel.
6 60 min. 3 træningsblokke og første udfordring i rød zone.
7 60 min. 3 træningsblokke med blandede intervaller og fokus på høj kadence.
8 60 min. 3 træningsblokke med høj belastning i zone 4.
9 60 min. 3 træningsblokke med fokus på flere stående intervaller.
10 60 min. Den store finale :-)

Der er plads til maks. 15 deltagere på holdet, så det er først-til-mølle.

For at kunne tilmelde sig Bootcampen, skal der først oprettes et medlemsskab i Motion & Fitness, hvilket sker her.
Der kommer nyt opstartshold til september.
Følg os på Facebook