Indoor Cycling

Søndag 09.00 - 10.00 - niveau 2

i spinninglokalet ved motionscenteret

Instruktører: René, Jacob, Tobias, Jette og Cathrine

Indoor Cycling er en motionsform der passer ALLE uanset alder, baggrund og kondition. Eneste krav er, at man skal være minimum 140 cm høj, så man kan sidde ordenligt på cyklen.

Indoor Cycling er mere end almindeligt godt for dit kredsløb. Det giver dig på sigt større lungefunktion og styrker dit hjerte. Træningen stiller ikke de store krav til koordinationen og du kan helt selv bestemme hvor hårdt det skal være. Derudover er det meget skånsomt for ledene.

Alle vores instruktører har en fuld Indoor Cycling uddannelse via DGI eller Fitness Partner og der køres derfor altid teknisk korrekt og sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
I efteråret 2021 er de desuden uddannet i WATT træning v/ Brian Overkjær, Intelligent Cycling.

Vi har 25 Body Bike Smart+ cykler, som du kan booke plads på nedenfor.

Body Bike Smart+ cyklerne bruger App'en Intelligent Cycling, som du kan hente i Google Play eller App Store. Hent gerne app'en inden timen og opret en profil. Vi hjælper gerne med opsætninger inden timen, men så kom i god tid inden timen starter.

Medbring et lille håndklæde og vand. Du kan cykle i dine egne cykelsko (Look Delta klamper) eller låne af os. Vi anbefaler at man cykler i short/BIBS med indsyede puder.

På hverdage forbeholder vi os retten til at aflyse 2 timer før holdstart, hvis der er mindre end 4 tilmeldte.

Hvis du ønsker en prøvetime, så kontakt os på info@ollerupgymnastikforening.dk

Vores timer er opdelt i niveauer. Alle er velkommen til at deltage på alle timerne, men dette er blot så du ved hvad du kan forvente på de enkelte hold:

Indoor Cycling begynder:

For dig der er helt ny eller har holdt en længere pause fra Indoor Cycling. Få hjælp til indstilling af cykel, opsætning af App, korrekt køreteknik mv.
Der cykles omkring 40 min. i alt.

Indoor Cycling niveau 1:

Timen henvender sig til den let øvede - rutinerede deltager.
Der cykles ca. 50 min.

Indoor Cycling niveau 2:

Timen henvender til den øvede og rutinerede deltager.
Der cykles ca. 60 min.

Se en mere nørdet forklaring på niveau, watt, puls og tss her :-)

Pris: 395 kr. frem til påske eller gratis med abonnement

Hvis du kører på abonnement, skal du først tilmelde dig Indoor Cycling nedenfor, inden du kan booke tider.

Følg os på Facebook
Ollerup Gymnastikforening | Svendborgvej 3 | 5762 Vester Skerninge | info@ollerupgymnastikforening.dk